آدرس

تهران، خیابان آزادی

شماره تلفن

021-66035408

ایمیل

info@petroahoura.com

کد پستی

1458886879

شماره فکس

02166035408

اینستاگرام

petroahoura1400@

یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت در چهارده بخش موضوعی به منظور عرضه محصولات و خ

23 آبان 1402

جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش ­بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت گفت: این نمایشگاه 12 تا 15 دی­ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

مشایخ گفت: اضافه شدن تجهیزات تست و آزمون پیشرفته به عنوان نمایشگاه، با توجه به اضافه شدن کلید واژه اقتصاد دانش­ بنیان به عنوان معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش ­بنیان ریاست جمهوری، با هدف گسترش بازار شرکت های تولید کننده تجهیزات تست و آزمون به متقاضیان بخش صنعت صورت گرفته است

وی افزود: دوره دهمین نمایشگاه که آذر سال 1401 برگزار شد، حدود 400 شرکت، 9000 مدل-محصول را عرضه کردند که تاکنون منجر به فروش 190 میلیارد تومانی محصولات در نمایشگاه شده است.

چهارده بخش موضوعی

رئیس یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت گفت: یازدهمین دوره نمایشگاه در چهارده بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، الکترونیک و نرم‌افزار و شبیه ­سازها، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، خدمات سکوبندی، خدمات کالیبراسیون و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس برگزار خواهد شد، با این تفاوت که شرکت ­ها علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه ­ها و مراکز پژوهشی امکان عرضه محصولات با قابلیت استفاده در تست و آزمون‌های بخش ­های مختلف صنعتی را نیز خواهند داشت.

مشایخ با اشاره به شرایط حضور محصولات و شرکت‌ها گفت: حضور قطعی ثبت‌نام کنندگان در نمایشگاه پس از تأیید فنی محصولات آن‌ها و محرز شدن نقش آنان در بومی‌سازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: محصولات با در نظر گرفتن شرایط دانش‌بنیانی و دو سنجه سطح فناوری ذاتی و میزان بومی‌سازی، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند و شرکت‌ها می‌توانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه مشاهده کنند.

حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی

معاون توسعه اقتصاد دانش­ بنیان معاونت علمی در خصوص حمایت‌های این نمایشگاه افزود: همانند سال گذشته برای محصولات سطح اول تا سوم شرکت هایی که در نمایشگاه حضور دارند، به ترتیب 40، 25 و 10 درصد از قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان یارانه پرداخت خواهد شد.

مشایخ ادامه داد: در راستای حمایت از ارتقاء کیفی محصولات عرضه شده در نمایشگاه، 5 درصد حمایت بیشتر به محصولاتی که موفق به دریافت گواهی‌نامه‌های CE، انطباق با محصول، انطباق با استاندارد و طراحی صنعتی شده­اند، تعلق خواهد گرفت.

ثبت نام شرکت و ثبت محصول در نمایشگاه

رئیس نمایشگاه افزود: فرآیند مربوط به ثبت‌نام شرکت و ثبت محصول از اول مهرماه سال جاری در سایت نمایشگاه آغاز شده و مطابق با جدول زمانبندی فرآیند اجرایی نمایشگاه صورت خواهد پذیرفت.

 به گفته مشایخ برای هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و ایجاد فرصت کافی برای بررسی محصولات، فرآیند صدور پیش‌فاکتور توسط شرکت‌ها از اول دی­ماه آغاز می‌شود. بدیهی است فرآیند انعقاد قرارداد و قطعی کردن خریدها پس از برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا

معاون توسعه اقتصاد دانش ­بنیان گفت: به‌منظور رونق هرچه بیشتر بازار شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا، تسهیلات لیزینگ به خریداران بخش خصوصی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه این طرح در طول سال اجرا می‌شود، تولیدکنندگان محصولات مرتبط که در نمایشگاه حضور پیدا کرده ­اند، می‌توانند در طول سال در سایت نمایشگاه اقدام به ثبت محصولات جدید نمایند.
 


آخرین مقالات و اطلاعیه ها

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت نفت و گاز چیست؟

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت نفت و گاز چیست؟

یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت در چهارده بخش موضوعی به منظور عرضه محصولات و خ

یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت در چهارده بخش موضوعی به منظور عرضه محصولات و خ

طرح احیای چاه‌های کم‌بازده چالش‌های واقعی صنعت نفت را برطرف می‌کند.

طرح احیای چاه‌های کم‌بازده چالش‌های واقعی صنعت نفت را برطرف می‌کند.

برهم زدن بازی تحریم نفت آمریکا با سهام‌داری پالایش
پروژه یک میلیارد دلاری «نگهداشت تولید گاز از پارس جنوبی» آغاز شد

پروژه یک میلیارد دلاری «نگهداشت تولید گاز از پارس جنوبی» آغاز شد

پیام نفتی ایران به اروپا با آمادگی سریع بازگشت به
20 شهریور